"Joka euron arvoinen" – Asiakaspalaute joka muistuttaa, miksi tekemämme työ on tärkeää

Yrittäjänä pakerrat päivästä toiseen. Teet parhaasi, yrität olla läsnä asiakkaillesi, rakennat tiimiä, korjaat virheitä, opit uutta. Ja sitten, aivan tavallisena päivänä, saat asiakkaalta viestin, joka muistuttaa miksi tämä kaikki on niin paljon enemmän kuin pelkkää työtä.
Ylivertaistekijän yrittäjä Erika on ollut asiakkaanamme jo kahdeksan vuotta. Kun luin hänen palautteensa, sain muistutuksen siitä, mikä tässä työssä on kaikkein tärkeintä.
Yrittäjän ei tarvitse olla yli-ihminen
Yrittäjänä on helppo ajatella, että pitäisi olla täydellinen. Että virheet eivät ole sallittuja ja että kaiken pitää sujua aina kuin tanssi. Mutta totuus on toinen: riittää, että teet parhaasi omien arvojesi mukaisesti. Itse uskon rehellisyyteen – siihen, että tunnustaa kun ei tiedä, että kysyy kun ei ymmärrä ja että myöntää kun mokaa.
Erikan sanoissa kuuluu läpi juuri tämä: "Henkilökohtainen palvelu, ammattimaisuus ja tsemppaus tiukoissa tilanteissa". Esimerkiksi korona-aika oli meille kaikille vaikea. Kukaan ei ollut varma mistään. Mutta silloin oli tärkeää olla läsnä, kuunnella ja tukea, vaikka itsekään ei aina tiennyt mitä tulevaisuus pitää sisällään.
Tiimi, joka kantaa
Erika nostaa esiin kirjanpitäjämme, joka on ollut heidän henkilökohtainen yhteyshenkilönsä. Hyvä henkilöstö onkin kaiken a ja o. Yritän itse muistaa aina kiittää tiimiämme hyvin tehdystä työstä, koska ilman heitä tämä kaikki olisi mahdotonta.
Tilitehtaan tiimimme – te olette niitä, jotka rakennatte näitä asiakassuhteita päivä päivältä. Te olette niitä, jotka oikeastaan ansaitsette kaikki nämä kiitokset.
Virheet ovat osa matkaa
On hyvä muistaa, että virheitä sattuu, sekä meille, asiakkaille ja yhteistyökumppaneillekin. Mutta niihin ei jäädä kiinni. Niistä mennään yli, opitaan ja tehdään paremmin seuraavalla kerralla. Jos organisaatio ei tee virheitä, on se merkki siitä, että siellä ei myöskään uskalleta tehdä mitään uutta. Ja me haluamme uskaltaa: kehittyä jatkuvasti sekä löytää tapoja palvella paremmin.
Yrittäjä ymmärtää toista yrittäjää
Erikan toinen kommentti resonoi: "Olen konsultti – en kirjanpitäjä ja siksi kiitollinen ammattimaisesta avusta". Tämä meidän tekemisemme ydin. Yrittäjänä sinun ei tarvitse osata kaikkea. Sinun pitää osata se, missä olet hyvä. Me olemme täällä niitä muita asioita varten, joihin voisi helposti upottaa tuntitolkulla yrittäjän aikaa: yritystoiminnan paperitöihin veronmaksusta kuittien hallintaan.
Yrittäjä ymmärtää toista yrittäjää. Ymmärtää sen paineen ja ne hetket kun ei tiedä mihin suuntaan mennä. Erika kertoo, että olemme auttaneet heitä navigoimaan hyvissä ja heikommissakin tulostilanteissa. Tavoitteemme on, että emme ole vain numeroiden käsittelijöitä. Olemme kumppaneita, tukijoita, joskus niitä harvoja kuuntelijoita yrittäjän matkalla.
Asiakkaat ovat tämän työn suola
On ihanaa olla asiakkaiden kanssa tekemisissä. Välillä tulee myös kritiikkiä – ja hyvä niin. Palaute, niin hyvä kuin huonokin, on lahja. Se kertoo meille, missä olemme onnistuneet ja missä voimme vielä parantaa.
Kuten Erika kuvailee: "Neuvova ja joustavan palvelun asenne on Tilitehtaalla konkretiaa, siksi emme koskaan vaihda." Tämä muistuttaa minua siitä, että me olemme tehneet jotain oikein. Emme ole täydellisiä, mutta olemme aidosti läsnä. Olemme kumppani, emme vain palveluntarjoaja.
Kiitos kuuluu teille
Kiitos kaikille asiakkaillemme: te olette se syy, miksi me teemme tätä. Te muistutatte meitä siitä, että tämä työ on tärkeää, että se merkitsee ja että yhdessä me voimme tehdä yrittäjyydestä vähemmän yksinäistä ja hieman helpompaa.
Kuten Erika sanoo: "Tilitehdas on ollut joka euron arvoinen". Tämä on tavoitteemme, jonka saavuttaakseemme näemme joka päivä vaivaa.
”Olen ollut Tilitehtaan asiakas jo 8 vuotta. Henkilökohtainen/ meille osoitettu yksi oma henkilö kirjanpitäjämme Mira on kaikissa yritystoiminnan kuvioissa ollut vankka, positiivinen ja ehdottoman ammattimainen tuki ja turva. Hän auttaa ja neuvoo ja jopa tsemppaa tiukoissa tilanteissa, joita on Koronan ym. aikoina riittänyt. Neuvova ja joustavan palvelun asenne on Tilitehtaalla konkretiaa, siksi emme koskaan vaihda. Ehdotuksia on tullut mutta olemme niin tyytyväisiä, että emme kiinnostu muista. Kiitos Sanna ja Mira & Outi palkkiksesta”.
”Tilitehdas on ollut liiketoimintamme alusta asti kumppanimme. Yritystoiminnan pyörittämisen paperitöihin saa helposti upotettua tuntitolkulla aikaa ja silti en voi olla varma siitä, että osaisin ja ettei yllätyksiä tule. Veronmaksusta kuittien hallintaan meitä palvellaan. Energia- ja ajansäästö ovat valtavia. Olen konsultti—en kirjanpitäjä ja siksi kiitollinen ammattimaisesta avusta”
” Kirjanpitäjämme neuvot ovat auttaneet meitä navigoimaan hyvissä ja heikommissa tulostilanteissa siten, että emme maksa tai jätä hoitamatta mitään sellaista, josta olisi yritystoiminnallemme haittaa. Ammattimainen apu tuo kilpailukykyä ja tehoa, kun ei tarvitse jännitellä tai kompastella kirjanpidollisissa haasteissa. Tilitehdas on ollut ”joka euron arvoinen”
Erika, Ylivertaistekijä
Haluatko kuulla lisää siitä, kuinka käytämme tekoälyä kirjanpidon osana?
Ota yhteyttä ja kysy lisää
Tilitehdas on olemassa, jotta yrittäjät voivat keskittyä unelmiensa rakentamiseen, kun me huolehdimme liiketoiminnan taloudellisesta selkärangasta. Uskomme inhimilliseen ja helposti lähestyttävään palveluun, joka auttaa sinua näkemään numerot osana suurempaa kokonaisuutta.
Mitä asiakkaamme sanovat?
Meille on kunnia-asia, että saamme olla mukana suomalaisten yrittäjien menestystarinoissa. Parhaiten työstämme kertovat asiakkaidemme kokemukset – he ovat antaneet meille luottamuksensa ja kulkeneet kanssamme jo vuosia.
Pysy ajan tasalla
Liity uutiskirjeemme tilaajaksi pysyäksesi ajan tasalla viimeisimmistä uutisista.
Käytännön vinkkejä ja näkökulmia taloushallintoon
Tilitehtaan asiantuntijat jakavat näkemyksiään yrittäjän arjesta, taloushallinnon ajankohtaisista aiheista ja parhaista käytännöistä.
Ota ensimmäinen askel kohti huoletonta taloushallintoa
Voit tavata meidät toimistollamme Otaniemessä tai etäyhteydellä – sinulle sopivalla tavalla. Ensimmäinen tapaaminen on aina maksuton.
Käydään yhdessä läpi, miten voisimme tehdä taloushallinnosta sinulle helpompaa.




